Jak pomáhá Facebook Catalog prodávat handmade zboží?

Už jste někdy zkoušeli inzerovat nabídku svého handmade zboží na Facebooku?

Pokud ano, pravděpodobně jste si položili otázku, zda se vám tato inzerce vyplatila. Skutečnost je taková, že příprava samotných inzertních příspěvků zabere poměrně dost času a rozpočet na inzerci určený se rovněž velice rád nafukuje. Pokud nemáte na skladě zrovna desítky kusů stejného zboží, pak se po sečtení nákladů na přípravu reklamy člověk může zaleknout, jaký vlastně poměr nákladů na obratu samotná Facebook reklama dělá.

Cenově efektivní reklama pro handmade na Facebooku

Jakékoliv povolené produkty na Facebooku se vyplatí prodávat pomocí patřičného nástroje. Adekvátním nástrojem pro inzerci vašeho sortimentu je pak bezesporu Facebook Catalog. Jedná se o XML feed datový zdroj obsahující veškeré potřebné informace o všech produktech dostupných ve vašem internetovém obchodě.

Primárním cílem je automatizace reklamní kreativy a jejího doručování.

Kde jsou produkty z Facebook Catalog vidět?

Produkty zařazené do inzerce pomocí Facebook Catalog lze díky Atelier.cz nalézt nejen na naší hlavní Facebookové stránce ve Facebook obchodě, ale také přímo v timelines zákazníků, kteří projevují zájem o umění, řemeslo a obecně originální či malosériové, limitované, handmade výrobky. Facebook Catalog je skvělý pro remarketing, v jehož rámci  můžete svým potenciálním zákazníkům připomenout produkt, který si prohlédli, ale zatím nezakoupili.

  • Facebook Catalog umožňuje naplnit a spravovat vlastní Facebook Shop
  • Facebook Catalog umožňuje spouštět dynamický remarketing pro ty, kteří vás už navštívili
  • Facebook Catalog umožňuje spouštět reklamu pro ty, kteří by o vaše produkty mohli mít zájem
  • Facebook Catalog je vstupní branou do Instagram Shopping programu
  • Facebook Catalog je vstupní zdroj pro reklamu typu kolekce

Kouzlo Facebook kolekcí

Kolekce jsou speciální reklamní formát spojující vybrané aspekty dynamických reklam a Canvas reklam (alias Instant Experience). Jsou dostupné pouze na telefonech, které však kupříkladu na Atelier.cz tvoří velké procento návštěv zakončených nákupem. Pokud tedy jste vidět v kolekci Atelier.cz v rámci inzertního kanálu Facebook Catalog, jdete svým budoucím zákazníkům přímo naproti. Kliknutím na jakoukoliv část reklamy se přímo v rozhraní Facebook aplikace otevře prostředí, ve kterém si zákazník může nerušeně prohlédnout vámi inzerované zboží. Tento formát reklamy usnadňuje prohlížení a nákup z webu bez nutnosti opuštění platformy Facebook.

Existují dva hlavní důvody, proč kolekce dosahují skvělých výsledků: Přitahují pozornost díky odlišnému formátu ve srovnání s klasickými příspěvky a reklamou a jsou optimalizovány pro mobilní zařízení.

Facebook reklama efektivně s Atelier.cz

Třetí bonus, který vám přináší pouze Atelier.cz, je cenová efektivita. Pokud zvolíte naše marketingové nástroje, nemusíte nic nastavovat ani spravovat. Stačí u nás mít produkty a jedním kliknutím si službu objednat. Reklamy formátu kolekce pomáhají generovat konverze a pozitivní návratnost investic do reklamy díky o 20 % nižší ceně za proklik ve srovnání s běžnými mobilními reklamami.

V neposlední řadě je třeba brát Facebook Catalog jako součást marketingové mašinerie. Pokud již inzerujete například v Google Shopping Ads (Google Nákupy), pak účast ve Facebook Catalog v souladu s marketingovým rámcem See-Think-Do-Care razantně posiluje šanci na proměnu návštěvníka v zákazníka. Tím nadále zvyšujete návratnost investic do reklamy.