Jak zvýšit prodejní výkon nejen s Google Ads

Využíváte inzertní  systém Google Shopping (Google Nákupy) a uvažujete o tom, jak by se dala zvýšit návratnost vašich investic? Pokud chcete zvýšit obchodní výkon a snížit podíl nákladů na obratu, můžete pro to udělat hned několik velmi důležitých kroků. Inzerce samotná totiž nemůže dost dobře fungovat, pokud jí k tomu nedáte ty nejlepší předpoklady. Pojďme se podívat na kontrolní seznam, který vám pomůže zvýšit návratnost investic do reklamy. Nízká cena produktu totiž nezaručuje vůbec nic a zejména v sektoru handmade zboží je taktika boje s konkurencí za pomoci agresivní cenové politiky draze vykoupena.

V tomto článku probereme body, které lze snadno ovlivnit v rámci využití marketingových služeb handmade prodejního portálu Atelier.cz.

Prerekvizity úspěchu v Google Ads

Na co se koukáte při rozhodování o nákupu zboží online? Zeptejte se sami sebe, co je pro vás při nákupu online rozhodující a jak se vlastně může stát, že se váš kýžený produkt při vyhledávání vůbec zobrazí. Počet zobrazení inzerátu (imprese) záleží právě na tom, jak dobře svůj produkt popíšete. Faktorů je mnoho a velkou část z nich lze úspěšně ovlivnit a maximalizovat tak šanci nejen na impresi a proklik, ale také na konverzi z návštěvníka na zákazníka.

O jaké faktory se jedná?

  • Kvalita inzerátu
    • Název produktu
    • Fotografie produktu
    • Popis produktu
  • Vlastnosti produktu
    • Cena produktu
    • Hodnocení produktu
  • Inzertní nabídka
    • Nabízená cena za proklik

Název produktu je základ úspěchu

Jednou z největších chyb prodejců handmade výrobků je neznalost správného pojmenování vlastních produktů. Název často obsahuje velmi kreativní popis, ačkoliv sám o sobě název neříká vůbec nic o povaze produktu. Tím svůj produkt velmi snadno vyloučíte ze zobrazení na relevantní dotaz. Stejně tak svůj produkt z inzerce vyloučíte, pokud bude název obsahovat například slovo sleva nebo bude v KAPITÁLKÁCH.

Možná si řeknete, že uvádět povahu produktu, když už jste ji uvedli v kategorii a lze ji vidět na fotce, je více než dostačující. Nic však není dále od pravdy. Berte na vědomí, že vyhledávače nejsou lidi a potřebují vodítka. Název produktu je jedním z hlavních vodítek při rozhodování, zda vám bude ten či onen produkt zobrazen. To se samozřejmě netýká jen inzerce, ale také obecně všech výsledků vyhledávání, včetně neplaceného vyhledávání v rámci optimalizace pro vyhledávače.

Uveďme si hned několik špatných příkladů názvu produktu:

  • Batikované žluté
  • Šťavnatost
  • Podzimní nálada
  • ŠTĚSTÍ
  • Tričko se lvem - Sleva!

Algoritmy se rozhodují na základě hned několika vodítek. Pokud vám vodítko týkající se povahy produktu v názvu produktu chybí, dáváte prostor konkurenci. Pokud nesplňujete technická a kvalitativní privilegia, pak je produkt z inzerce vyloučen automaticky a jeho inzerování tedy není povoleno.

Jak by měl správně název produktu vypadat?

  • Dámské tričko batikované žluté
  • Obraz olej na plátně Šťavnatost
  • Hedvábná šála Podzimní nálada

Na první pohled je zřejmé, o jaký výrobek se jedná a algoritmy mohou lépe dělat svoji práci. Kromě zařazení do kategorie, které je jen jedním z rozhodovacích faktorů, nyní vyhledávače a inzertní systémy mnohem lépe ví, o co se jedná a mohou váš produkt zobrazit mnohem častěji a především více cíleně. To znamená, že produkt uvidí především lidé mající o váš produkt zájem.

Absence důležitých klíčových slov v názvu produktu je pro vaši inzerci fatální.
Dbejte na správné pojmenování produktu. Bez uvedení základní informace o povaze produktu i v samotném názvu vyhazujete spoustu peněz z okna. I tak malá změna může znamenat rapidní zvýšení úspěšnosti vašich reklamních kampaní i pozic ve vyhledávání. Kategorie produktu a fotografie nejsou všechno. Člověk snadno podle fotografie rozezná o co jde. U počítačů tomu tak zatím není.


Jak by měl vypadat popis produktu?

Popis produktu sám o sobě může být poměrně věda. Ti, kteří popisu zboží věnují pozornost, získávají konkurenční výhodu. Samozřejmě, tyto parametry se často uvádějí i v příslušné tabulce. Nicméně, stručný a věcný popis dávkující informace od těch nejdůležitějších po ty méně důležité je potřeba mít. Zobrazuje se totiž nejen na webu samotném, ale také v inzertních systémech. Ty mají svá omezení a proto je důležité na začátek dát nejdůležitější info.

  • Velikost
  • Speciality
  • Design
  • Materiál
  • Tvar
  • Vzor
  • Textura
  • Věk uživatele
  • Technická specifikace
  • Doporučená péče

Co do popisu naopak nepatří?

  • Propagační texty jako "poštovné zdarma" nebo "sleva"
  • KAPITÁLKY
  • Popis vašeho podnikání nebo značky
  • Detaily a popisy jiného zboží
  • Srovnání s jinými produkty
  • Odkazy na jiné weby
  • Informace ohledně plateb a podobně

náhled inzerce v Google Shopping Ads

Produktová fotografie

Není žádné tajemství, že lidé vybírají očima. Tím spíše, když se jedná o online nákup handmade výrobků. Pokud vaše fotografie pokulhávají za konkurencí, máte velký problém. Nemá příliš cenu investovat do online inzerce, když samotná prezentace produktu odrazuje od nákupu.

I sebelepší produkt s nekvalitní produktovou fotografií je odsouzen k neúspěchu. Naopak i průměrný produkt se skvělou produktovou fotografií má mnohem vyšší šance na lepší obchodní výkon. Ne nadarmo mnoho internetových obchodů v inzerci využívá například digitální vizualizace nábytku, které vypadají lépe, než produkt samotný vyfocený v "bojových podmínkách". 3D produktová fotografie je dnes poměrně dostupná, kvalitního fotografa seženete v každém městě a s troškou snahy, vzdělávání a zkušeností lze vytvářet velmi povedenou fotografii i v domácích podmínkách.

  • Příliš velký překryv vodoznakem vylučuje produkty z inzerce
  • Produkt schovaný v příliš pestrém zátiší je matoucí a nedává důraz na produkt
  • Rozostřené fotografie a fotografie příliš tmavé, příliš světlé a focené v nevhodném prostředí ovlivňují pozitivní vnímání produktu
  • Primární fotografie by měla být ideálně na bílém pozadí bez dalších objektů

3D produktová fotografie od Atelier.cz

Líbila by se vám kravata na zakázku? Chcete se poradit s naším klientem o tom, jak jsme pro něj fotili tuto 3D fotografii? Přečtěte si rozhovor LeDa s Labutí.


Pomůžeme vám vylepšit kvalitu vaší produktové prezentace

Ať už se rozhodnete využít našich doplňkových služeb nebo ne, rádi vám pomůžeme zvýšit kvalitu vaší prezentace v rámci vašich finančních možností.  Můžeme vám zajistit profesionální produktovou fotografii, ale také zdokonalení názvů produktů a popisků služeb v rámci členství Atelier Premium. Kvalitní podklady pro vaše produkty se promítnou jak v efektivnější návratnosti do inzerce, tak i v konverzním poměru samotné produktové stránky. Nezapomeňte totiž, že inzerce má za cíl přivést kvalifikovanou návštěvnost. Nemůže však zaručit, že návštěvník nakoupí.

Infografika ke zlepšen konverzního poměru