remarketing

Remarketing a jeho role v online prodeji

Všichni to důvěrně známe. Ještě než se rozhodneme něco zakoupit, už nás prodejci bombardují reklamním sdělením o tom, že právě jejich produkt je pro nás tím nejvhodnějším. Stačí přitom malý náznak zájmu. Něco tak malého, jako je like nebo pohyb se zapnutým smartphonem v obchodě, který je vybaven příslušnými sledovacími technologiemi.

Reklama je všude kolem nás a ačkoliv je pro mnoho lidí otravná, jednoduše funguje a pomáhá prodávat, i když si můžeme myslet opak. Stačí návštěva internetového obchodu a dalších 14 dní vás bude pronásledovat fotografie produktu, který jsme si prohlíželi, ale z nějakého důvodu zatím nezakoupili.

Jedná se přitom o zcela běžné nákupní chování. Ve skutečnosti jen málokdo nakoupí hned při první návštěvě. Obecně vzato se jako rozhodující faktor bere, pokud člověk zažije přibližně 7 setkání s konkrétní značkou. Poté je mnohem vyšší šance, že se z cizince stane zákazník.

Remarketing připomíná značku i produkt

Jak remarketing funguje

A zde přichází na řadu remarketing. Taktika, při které potenciálnímu zájemci o váš produkt zobrazujete informace, které chce slyšet a vidět. Zatímco u spotřebního zboží není remarketing zrovna nutný, u jiného zboží se bez remarketingu neobejdeme.

Může jít například o elektroniku, automobil nebo právě handmade výrobky. Právě u handmade zboží je remarketing stěžejní marketingový nástroj, neboť se jedná spíše o luxusnější zboží a ne vždy je pro život potřeba. Je proto důležité s potenciálním zákazníkem pracovat delší dobu. Samozřejmě, impulsivní nakupování existuje. Proč však nechávat osud vašeho handmade podnikání náhodě, když si lze příjmy přeci jen trošku lépe pojistit a nespoléhat se jen na impulsivní nakupování?

Primární rolí remarketingu je tedy dodatečně informovat potenciálního zákazníka o všech výhodách produktu, o atraktivitě vaší značky a především remarketing pomáhá udržet váš produkt na očích lidem, kteří třeba odběhli uvařit večeři a nákup již nedokončili.

Všechny inzertní systémy sledují pohyb uživatelů na internetu za pomoci tzv. signatur. Může se jednat o signatury za pomoci "cookies", což jsou dočasné soubory uložené prohlížečem ve vašem počítači, nebo za pomoci jiných identifikátorů – nejčastěji se jedná o množinu informací o prohlížeči, vašem nastavení jazyka, IP adresy a podobně. Každý z nás tak má do jisté míry vlastní, byť anonymizovanou signaturu. Tato signatura funguje doslova jako drobky chleba, díky nimž v ideálním případě inzerenti vědí, kde se pohybujeme a kdo jsme.

Jistě jste si všimli, že mnoho webů ukazuje vynuceně informaci o užívání cookies. To je přesně ono. Pokud cookies nepovolíte, existují i jiné metody, jak vás identifikovat – například právě pomocí signatury získané pomocí prohlížeče. Není však třeba považovat tyto aktivity za negativní, neboť pomáhají doporučovat vhodné články a mají i další přínosy technického rázu, bez kterých by dnešní internet nebyl to, co je.

Díky tomu lze reklamu přesně cílit a zobrazovat jen ty produkty, o které jsme projevili v nedávné době zájem. Jsme zařazeni do tzv. remarketingových seznamů. To jsou skupiny osob, které mají něco společného. Na zmíněné seznamy se poté spouští cílená inzerce.


Proč a jak remarketing používat

Jak už bylo uvedeno v první části tohoto článku, remarketing pomáhá připomenout se a dát potenciálnímu zákazníkovi všechny potřebné informace a motivace – například akční nabídku formou banneru na webu, který často čte.

Pokud prodáváte handmade zboží, mnoho lidí si vaše produkty prohlédne a jde dál. Možná navštíví váš produkt, prohlédne si jej déle, vloží do košíku, ale nákup už nedokončí. Běžné.

Zde nastupuje remarketing. Čím lepší remarketingový mechanismus máte, tím většího konverzního poměru můžete dosáhnout. Dnes vaše produkty mohou lidé zahlédnout na Atelier.cz, poté v reklamě na Facebooku, ve Stories na Instagramu a podobně. Mají opakovanou šanci rozmyslet si nákup a dokončit ho.

Je to jako týmová hra, kdy každý marketingový kanál má svoji roli, s návštěvníkem si hraje jako s hokejovým pukem a nakonec jeden z marketingových kanálů skóruje a odesílá objednávku. Hru je přitom důležité hrát dostatečně dlouho. Ne vždy se podaří okamžité skóre. Nákupní cyklus může trvat den, ale také týden, měsíc či dokonce rok v případě nákupu drahých věcí jako je automobil či stavba domu. Čím déle svoji značku a produkt udržíte v remarketingu, tím větší máte šanci na konverzi z návštěvníka na zákazníka.

A remarketing nekončí prvním nákupem. Velmi účinně se aplikuje při retenci, tedy udržování zákazníků a pro podporu opakovaného nákupu. Zákazník, který u vás nakoupí více než dvakrát, je spokojený zákazník a již vás nestojí tolik peněz. Kromě toho velmi rád doporučí vaši značku dalším lidem. Díky remarketingu toho můžete doasáhnout.

Tak jednoduché to je, bez příkras.


A jak na to?

Online marketing není jednoduchá disciplína. Není náhodou, že se jedná o dobře placenou profesi. Handmade podnikatelé mnohdy zapadnou právě ve vyčerpávajícím terénu online marketingu a často to vzdají nikoliv kvůli vlastní výrobě, ale právě kvůli vyčerpání z ostatních činností. Pokud chcete remarketing dělat sami, počítejte s křivkou učení dlouhou přibližně půl roku až rok, než budete schopni remarketingové kampaně efektivně nastavit a spravovat.

  1. Remarketing přes E-mail
  2. Remarketing na Facebooku
  3. Remarketing na Instagramu
  4. Remarketing v síti Google
  5. Remarketing v síti Sklik
  6. A další.

Stručný postup je následující:

  1. Založte si inzertní účty
  2. Implementujte remarketingové kódy a pixely
  3. Nastavte remarketingové seznamy
  4. Začněte sbírat audienci
  5. Spusťte adekvátní inzerci adekvátní audienci

Stručně a pravdivě řečeno vás nastavení a správa remarketingu bude stát desítky až stovky hodin ročně. To už je solidní náklad, který se musí rozprostřít do ceny produktu.


Chcete to dělat lépe nebo alespoň začít?

Není nic jednoduššího, než využít služeb Atelier Premium. Jsme váš marketingový tým a kampaně jsme za vás již nastavili. Vše, co potřebujete, je mít u nás aktivní účet, zakoupit si kredit potřebný pro nákup marketingových služeb a spustit inzerci během několika málo minut. Tisíce korun uspořené na křivce učení a spálených hodinách tak můžete s vysokou návratností investovat přímo do výkonnostní kampaně.

Vybrané benefity remarketingu

  • Zvyšuje návratnost investic do reklamy
  • Pomáhá udržet značku a produkt na očích
  • Zvyšuje dlouhodobou hodnotu zákazníka
  • Zvyšuje šanci na dokončení objednávky
  • Umožňuje lepší cílení

Remarketing za 5 minut

Začněte s remarketingem během pěti minut. Objednejte si Facebook Catalog a Google Shopping Ads. Remarketing dostanete jako bonus!

Již od 100 Kč