Pay Per Click reklama

SMART PLA kampaně: O co jde a proč toho využít?

Google Ads Nákupy je opravdu silný formát inzerce. Zdrojem dat pro takovou inzerci jsou produktová data, která inzertnímu systému dodáváme formou datového feedu. Datový feed může představovat například XML soubor uložený ve vašem internetovém obchodě. Soubor obsahuje veškeré produkty a potřebné informace týkající se každého jednoho produktu. Inzertní systém zde najde název produktu, jeho popis, cenu, poštovné, produktovou fotografii a další nezbytné či doplňkové údaje.

Na základě těchto dat následně připravuje produktovou reklamu. Produktová reklama se následně zjednodušeně řečeno zobrazuje napříč internetem. Ať už tedy hledáte inspiraci a do vyhledávače napíšete “zimní šála” nebo jste již svého favorita našli ale zatím nekoupili, SMART PLA kampaně v síti Google Shopping se postarají o to, abyste provedli nákup pomocí cílení napříč nákupním cyklem. Kromě prvního oslovení zákazníka se tedy SMART PLA kampaně postarají i o remarketing.

Na rozdíl od ostatních typů kampaní se chytré PLA (SMART Product Listing Ads) kampaně soustředí na konverzi. To znamená, že své chování přizpůsobují dle nákupního chování a dalších preferencí potenciálního zákazníka. Na základě jeho chování na internetu vědí, o jaké produkty by mohl mít zájem a stejně tak vědí, zda rád nakupuje a jak. Finanční prostředky investované do nákupu inzertního prostoru tedy využívá maximálně efektivně a soustředí se na prodej správných produktů správným lidem. V tom tkví největší rozdíl mezi chytrými a běžnými PLA kampaněmi. Zatímco běžné PLA kampaně mají vysoké počty zobrazení a prokliků a nabízejí tedy váš produkt velkému spektru lidí, SMART PLA kampaně mají počty zobrazení a prokliků řádově menší, za to však mají vyšší konverzní poměr a tedy zajišťují vyšší návratnost investic do reklamy.



Google Ads SMART PLA kampaně pro handmade podnikatele

Jak již víte z předchozí kapitoly, chytré produktové kampaně v nákupech Google se řídí především vlastní intuicí tvořenou dostupnými daty, algoritmy a strojovým učením. Z toho důvodu nemohou chytré kampaně dost dobře fungovat tam, kde není dostatek dat pro učení a rozhodování se. Nelze je přitom dost dobře ovládat manuálně a každý takový zásah by negativně ovlivnil jejich proces učení.  A zde naráží kosa na kámen v případě, že jste drobný handmade podnikatel a nemáte dostatečný objem transakcí. Minimální počet konverzí pro Google SMART PLA kampaně je 20 konverzí za posledních 45 dní. Čím více konverzí, tím lépe pro vás. Čím širší sortiment, tím lépe se kampaň učí a dosahuje lepších výsledků.

  • S omezeným sortimentem a nízkými konverzemi vám SMART PLA nebudou dost dobře fungovat.

A zde přichází na řadu Atelier.cz. Díky nám můžete začít využívat Google Smart PLA kampaně během několika málo kliknutí a za pouhý zlomek nákladů. Vše, co potřebujete, je spustit službu Google Shopping u vybraných produktů a nechat produkty v kampani dostatečně dlouho běžet. 


Jak dlouho by měly produkty být v kampaních aktivní?

V ideálním případě by měly být produkty v kampaních aktivní neustále. Je samozřejmě na vás abyste se rozhodli, jaký produkt již měl dostatek šancí se prodat a přesto neuspěl. V tom případě se vyplatí zvážit všechny faktory – má dostatečně dobrou produktovou fotografii? Má dostatečně výstižný název a informacemi nabitý popis, který podporuje nákupní rozhodnutí? Je cena produktu ideální? Oslovujete správné lidi, kteří by o produkt mohli mít zájem?

Vždy je třeba dbát na výkonnost samotného produktu. Pokud se produkt neprodává, nemá příliš cenu ho držet v propagaci, když můžete finance použít na jiný, úspěšnější produkt. Minimální doporučená doba účasti v kampaních je 14 dní. Je tomu tak právě z důvodu remarketingu, kdy lidé mohou dokončit nákup klidně až za dva týdny od prvotního setkání se s produktem. Nezřídka může jít i o delší časový interval. Pokud produkt z kampaně vyloučíte příliš brzy, s velkou pravděpodobností se o konverzi připravíte.


Cyklus nákupního rozhodnutí málokdy začíná a končí tentýž den.
Proto je důležité produkty držet v remarketingové kampani.



Ukázka remarketingu Google PLA

Takto vypadá produktový remarketing Google PLA na našem magazínu.
Produkty se však zobrazují na mnoha webech po celém internetu.



Nejlepšího efektu dosáhnete v synergii několika kanálů. V tomto případě se jedná o remarketing v síti Facebook. Pokud je produkt v remarketingových kampaních na obou sítích, jejich vliv se sčítá.


Mohlo by vás zajímat:

Cílem jakékoliv reklamní kampaně je přivést návštěvnost. Pokud selhává inzerát například kvůli špatnému názvu nebo nevhodné fotografii, kampaň přivede málo návštěvníků. Tím to však nekončí. Špatný a neúplný popis produktu, nejasné obchodní podmínky, nevhodná cenová politika, příliš dlouhý termín doručení a další omezení rovněž negativně ovlivňují konverzní poměr. Čím lepší prezentaci kvalitního produktu zajistíte, tím vyšší návratnost z investic do reklamy můžete očekávat.

Nezapomeňte, že ani chytrá kampaň nemůže dost dobře fungovat, pokud jí nedáte dostatek údajů. Je proto velmi důležité věnovat pozornost názvu produktu, jeho popisu i zařazení do správné kategorie. 

Chcete si SMART PLA vyzkoušet?

Je to snadné. Stačí si zakoupit kredit a můžete začít.

Zakoupit inzertní kredit